Noderīgi

Bremžu remonts, to lietošana un daži interesanti fakti.

Bremzes

Bremžu remonts, to lietošana un daži interesanti fakti.

Šoreiz vēlamies parunāt par automašīnas bremžu sistēmu. Rakstā apskatīsim dažas interesantas nianses par bremžu veidiem, kā lietot bremzes pareizi, kad nelietot bremzes un par bremžu sistēmas remontu.

Negribi lasīt tālāk? Noskaties video:

Sāksim ar populārākajiem automašīnas bremžu veidiem.

Kā jau zināms auto var apstāties vairākos veidos, nospiežot bremžu pedāli, izmantojot darba bremzi ( rokas bremzi ), pārslēdzot auto mazākā pārnesumā un nespiežot gāzes pedāli vai arī auto var apstādināt kāds šķērslis, bet šo gadījumu mēs neapspriedīsim.

Auto apstāšanās izmantojot bremžu pedāli. Noteikti domāsiet, ka tā taču ir ikdiena un ko gan mēs varētu pastāstīt par parasto, tik vienkārši lietojamo bremžu pedāli.

Mums ir daži ieteikumi un gadījumi ar ko padalīties. Pirmais ieteikums, lai auto apstādinātu laigani un pie gandrīz pilnīgas apstāšanās auto salonā esošās personas vai mantas neturpinātu strauju kustību pēc inerces. Spiežot bremžu pedāli, dariet to laicīgi, ja redzat priekšā šķērsli un brīdī, kad auto ir gandrīz jau apstājies, mazliet atlaižat bremžu pedāli, bet ne pilnībā. Tādā veidā jutīsiet, ka auto apstājas ļoti laigani un nenotiek pārlieku liela inerce. Šo Jums noteikti ir jāpamēģina pašiem, bet iesakām to darīt kādā norobežotā laukumā vai klusākā ieliņā, kur Jūs netraucēsiet nevienam citam auto vadītājam. Un uz Jums netiks izsaukta policija, ka kāds aizdomīgs auto braucējs neparasti pārvietojas ar savu spēkratu.

Laikapstākļi – šis ir faktors kuram jāpievērš liela uzmanība. Runājam par bīstamām situācijām.

Ja pārvietojamies braucot pa apsnigušu vai apledojušu ceļu vai nenosakāma stāvokļa segumu, esam uzmanīgi ar bremžu pedāļa spaidīšanu. Ja bremzēsim pārāk strauji ziemā un uz bīstama ceļa seguma, var rasties sānslīde, kur sekas jau ir nenosakāmas. Ziemā cenšamies bremzēt ar ātrumiem ieliekot zemākā pārnesumā, bet arī ne pārāk mazā pārnesumā, ja pārvietojamies ar salīdzinoši lielu ātrumu.

Piemēram, braucam ar 70 km/h ar ceturto ātrumu un ieliekam otrajā ātrumā. Šajā gadījumā var rasties sānslīde. Protams daudzām jaunāko modeļu automašīnām ir dažādas drošības sistēmas, kā arī automašīnām ar automātisko pārnesumu kārbu braukšana ziemā krasi atšķiras, bet par to citreiz.

Vēl mazliet par parasto bremžu lietošanu. Ja mums ir bijusi situācija, ka esam braukuši ātri, bieži bremzējuši, tad bremžu disks iespējams ir uzkarsis. Ja tajā brīdī iebrauksim dziļā peļķē kur būs krasa temperatūras maiņas bremžu diskam, pastāv iespēja, ka tas savērpsies un būs bojāts. Jūs to jutīsiet nākamajā reizē bremzējot un sajūtot vibrāciju stūrē. Atkarībā no deformācijas, vibrāciju varēsim just pat ja nelietosim bremžu pedāli, bet vienkārši turpināsim braukt.

Bremžu remonts.

Par šo posmu iesakām aizdomāties, kad ir pienācis laiks veikt auto tehniskā stāvokļa diagnostiku, lai pārliecinātos par drošību uz ceļa. Noteikti lūdzam speciālistiem novērtēt bremžu stāvokli, bremžu disku un citus saistošos mehānismus un šķidrumus.

Jāsaka, ka bremžu remonts nav viens no biežākajiem, bet tas kādam varētu būt arī stereotips, atkarībā no pārvietošanās biežuma un nobraukto kilometru daudzuma.

Populārākais, kas tiek mainīts bremzēm ir bremžu kļuči. Bremžu kluči ir detaļa, kas ar laiku vienkārši nodilst un ir nepieciešama to maiņa, lai auto varētu pilnvērtīgi apstāties un nebojātu bremžu disku.

Ja nodilums ir kritiskajā robežā un Jūsu auto nav sensori, kas par to brīdinātu, ieklausāmies skaņās, kas bremzējam, ja dzirdam metālisku skaņu – nekavējamies, dodamies uz servisu. Kā arī automašīnām kurām nav sensori ir iebūvēts manuāls indikators, kas bremzējot rada pīkstošu skaņu, bet nereti šī pīkstošā skaņa var rasties nesaderīgu disku un bremžu kļuču gadījumā.

Otrs populārs bremžu sistēmas remonts ir tad, kad bremzes sāk ķīlēt un neatlaiž bremžu klučus no bremžu diska, Ja tā notiek, tad pamanīsiet degvielas patēriņa palielināšanos, auto ripos smagnēji un stāsies, kad būsiet neitrālā ātrumā, kā arī atkarībā no ieķīlējuma pakāpes uzkarsīs bremžu disks, veidosies dūmi un citas problēmas. Šo Jums noteikti būs pamanīt viegli, tāpēc, ja tā notiek, dodamies uz auto servisu un veicam bremžu sistēmas remontu.

Nesatraucamies par izmaksās, parasti bremžu sistēmas remonts nav no dārgākajiem un problēmas iespējams novērst ar dažādu remonta komplektu palīdzību un atsevišķu detaļu nomaiņu.

Mazliet par stāvbremzi. Daudzu jauniešu vidū un ne tikai tautā saukts ručņiks. Ziemā, kad ir tās dienas, tad ručņiku daži lieto arī tad kad to nevajag, mākslīgi radot auto sānslīdi un driftējot pa koplietošanas ceļiem. Nedarām, kur brauc arī citi, darām to speciāli paredzētās vietās kur netiek apdraudēti gājēji un citu auto vadītāji.

Lūk mūsu darbiņš, video beigās redzamā auto bremzēm.

Ne par driftošanu, bet gan lietošanu. Vecāku auto modeļiem, nerekomendējam lietot stāvbremzi ziemā.

Pastāv iespēja, ka tā var piesalt. Līdz ar to būs problēmas pārvietoties ar auto kamēr sals neatlaidīs bremzi. Vasarā stāvbremzi varam lietot īpaši nesatraucoties, kad novietojam auto stāvvietā. Neesam vēl dzirdējuši, ka vasarā kādām tā būtu iesalusi 🙂 Ja nu vienīgi ieķīlējusi.

Vēl svarīga nianse par stāvbremzi. Pārliecināmies, ka tā ir darba kārtībā. Pirmkārt Jūs neiziesiet ikgadējo tehnisko apskati, otrkārt pastāv iespēja, ka pamata bremžu sistēma var iziet no ierindas un tad vienīgais bremzēšanas veids būs stāvbremze.

Ja Jums ir aizdomas, ka nevarat nobremzēt vai vēlaties asākas bremzessazinieties ar mums!